Matematiğin Temeli
Küçük çocuklar, kendi sayı kavramlarını oluştururken nominal(en basit düzeyde sadece isim olarak) sayılardan, ordinal(bir dizideki porsiyonu belirtmek gibi) sayılara, oradan da interval (eşit birimleri temsil eden) sayılara doğru ilerleme kaydederler.
Birçok çocuk, 3 yada 4 yaşında ordinal sayı anlayışına ulaşmış olur. Bu, hem gruplanabilen hem de sıralanabilen bloklarla veya büyüklüğe göre sıralanmış diğer oyuncaklarla girişilen sınıflama ve sıralama oyunlarıyla büyük oranda desteklenir. Bunun bir örneği de fotoğraftaki gibi çocuğun dikey bir çubuğa geçirerek, büyükten küçüğe doğru sıralayabileceği renkli halkalardır. Çocuk ancak birçok farklı nesneyi rengine, büyüklüğüne ve şekline göre sınıflamayı denedikçe sınıflama yeteneğini ve sınıflama becerilerini geliştirir, bu da bir sonraki aşama olan interval sayı düzeyine (toplanabilecek, çıkartılabilecek, çarpılabilecek ve bölünebilecek gerçek birim kavramları) zemin hazırlar. Matematiğin temelini oluşturur. Kaynak: Oyunun Gücü (David Elkind) #bilgemontessoriatolyesi
Yorumlar
Yorum Gönder